Wednesday 3 September 2014

Quiet Corner

Oil on Board, 6 x 8 inches SOLD

Titles for paintings are one of the most difficult things to come up with for an artist. I always try not to repeat a title, but when you've painted for over 30 years and completed a few thousand paintings, it becomes ever more difficult to think of something new.

This was one of those benign, quiet summer days, with no piercing blue sky, but a quiet, slightly overcast one, with almost no breeze and all was quiet apart from the occasional swirl of a rising Chub...yes, all was quiet...ta da - Quiet corner!

2 comments:

  1. Bonjour,

    Après la longue pause estivale durant laquelle j'exposais mon travail à Gassin dans le Var, me revoilà ! Je suis très heureuse de vous retrouver et de pouvoir à nouveau ouvrir la porte de votre univers...
    J'aime beaucoup la douceur et la quiétude de cette dernière peinture que je nommerais : "Et si c'était le paradis".
    Une déclinaison de verts qui fait chavirer mon coeur. J'aime la nature et vous lui faites un bel hommage.

    ✺ ❊Je vous fais de gros bisous ❊ ✺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci Martinealison - je suis heureux de constater que l'on vous fait vous sentir bien - il douceur et la beauté de la nature verts. merci de commenter - il est beaucoup apprécié !

      Delete

Please leave a comment !